30. jan, 2018

Nä nu jä......ar!!!!!

Ska boka resa med SJ. (Grattis redan här!)

Gör alla stegen på sj.se enligt instruktioner.

När jag så slutligen kommer till "betala" steget - och väljer att jag vill betala med faktura - SÅ GÅÅÅR INTE DET!!!! för man måste ha MOBILT BANKID!!!

Jag vill inte ha MOBILT BANK-ID!!!!

Följaktligen ska jag straffas och TVINGAS till en besvärligare mer omständig väg - för att jag ska tycka det är jobbigt och ska TVINGAS till något jag INTE VILL!!!!

Ringer så SJ istället för att få personlig service. När jag ska läsa upp mina kortuppgifter för att betala här - så GÅR INTE DET!!!! För Nordea har en spärr för internetköp som jag måste låsa upp/aktivera först!!!!

Får då parallellt med samtalet till sj - ringa på en annan telefon till Nordea som GIVETVIS har Låååång kö - för Peronlig "SERVICE" - HELL NO!!!! säger jag då. Här ska det vara omständigt att stå i lång väntetid för att jag ska TVINGAS till att ha MOBITL BANK-ID!.

FAAAN TA ER!

DETTA ÄR INTE TILLGÄNGLIHET!!! INTE SMIDIGT!!!! INTE KUNDSERVICE!!!

Jag är väl FÖRHOPPNINGSVIS en viktig kund (NOT!!!!)

Jag kan ju tillägga att kontexten i detta bloggnlägg är att vi har en övertro på digitalsamhället och att istället för att underlätta och ge service så gör detta tvärtom....för de som ev missade poängen. 

#Nordea #Nordeabyebye