27. okt, 2020

Telia ....igen....dååå

Måndag denna vecka (igår) är nätet lika dåligt igen.

Jag gör flera mätningar - endast 16 MBit/s . Ska vara 170.

Kontaktar Telia via messenger där de skrivit - Hör bara av dig om det är något vi finns här för dig.

IN MY ASS ,säger jag då!

Plötsligt svarar 3 st! på messenger som oberoende av varandra säger olika saker .
Jag skriver "VEM av er 3 ansvarar för detta."
Då slutar de svara.
Sedan efter flera timmar kommer - "detta är inte en kundkanal"....nähä okej- varför svarar ni då som om att ni "finns för mig whenever I need it?"

Jag ringer 90200 IGEN. Kommer till kundtjänst som än en gång börjar...."-.kolla det, gör så , mät det...Från vårt håll ser inget fel ut...."
Då brister det.

Jag är glad att de spelar in samtalet!! Nu skräder jag varken orden eller ljudnivån.
Jag kräver att de löser detta NU!
Jag betalar för en tjänst de inte kan leverera!
Jag kräver också att en chef kontaktar mig inom 24 timmar. Vilket jag bett om tidigare men ingen har hört av sig. De vågar väl inte kan jag tro!

Dagen går och under eftermiddagen får jag rådet - via messenger att flytta routern för att se om något stör ut den.

Okej - flyttar den - och vips mäter jag upp över 200 Mbit/s på övervåningen där jag har Air-tiesen!?!?

Men nere där jag har min fasta dator, mycket nära Routern - mäter jag upp endast 12 Mbit??????

Man kan ju hamna i kris för mindre.

Så Sandra Alenius på Telia - chef för customer support! Vill du göra mig den äran att ringa upp mig?

 

Kerstin "Momsen" Engkvist